10 دلیل اصلی برای روت دستگاه اندروید (فواید روت)

چرا باید گوشی خود را روت کنیم

 

 10 باز شدن دسترسی به ویژگی هایی در گوشی و نصب نرم افزارهای ناسازگار

قطعا گوشی شما هر کاری بخواهید انجام نمی دهد! اما با روت شما می توانید ویژگی هایی را فعال کنید که حتی از وجودشان اطلاع نداشتید. مانند نصب نرم افزارهایی که اپراتور اجازه نمی دهد(گوشی های اپراتوری یا لاک) ، استفاده از ویژگی های نسخه جدید اندروید ، قدرتمند تر کردن گوشی با استفاده بهینه تر از سخت افزار و استفاده از سایر ویژگی ها مانند استفاده از Beats Audio شرکت HTC بر روی بقیه دستگاه های اندرویدی.

 9 گوشی تان را تبدیل به دستگاه خودکار کنید

آیا می دانید قطع یا وصل وای فای ، بلوتوث ، حالت هواپیما ، خاموش کردن یا ریست یا اجرای سینک و قطع و وصل یا تغییر صدا و … در هر سر ساعت و روز مشخص با روت گوشی امکان پذیر است.

 8 افزایش سرعت گوشی و عمر باطری

بدون روت هم می توان سرعت و عمر گوشی را افزایش داد اما اگر دسترسی روت نیز باشد غوغایی می شود. برای مثال تغییر سرعت سی پی یو ،مدیریت برنامه هایی که هنگام بوت اجرا می شوند، به خواب فرستادن و هایبرنیت برنامه هایی که در حال استفاده نیستند.

 7 رهایی از تبلیغات

می توانید مانند نرم افزار محبوب AdBlock Plus در کامپیوتر از تبلیغات اینترنتی در گوشی و نرم افزار ها راحت شوید.

 6 پشتیبان گیری با دقت بسیار بالا

می توانید با کمک نرم افزار های مربوط از تمام بخش های گوشی ، حتی نرم افزار های خود گوشی با دقت بسیار بالا و موشکافانه و حتی کل رام و برنامه هایش بک آپ بگیرید. که حتی در صورت بوت نشدن گوشی قابل بازگردانی باشد.

 5 حذف نرم افزار های پیش فرض نصب

ممکن است نرم افزارهایی روی گوشی شما از قبل نصب شده که یا در ایران کاربرد ندارد یا تاکنون بعد چند سال از آن استفاده نکردید و فقط فضای گوشی شما را اشغال کرده، به راحتی آنها را حذف کنید.

 4 تغییر درونرم افزار های سیستمی و گوشه هایی از اندروید

مانند تغییرات در کیبورد، سرعت اسکرول کردن، تم های بیشتر و اختصاصی تر و…

 3 فلش کردن (نصب) کرنل یا هسته کاستوم

کرنل موجب ارتباط برنامه ها با سخت افزار گوشی است. می توانید به جای هسته رسمی که شرکت سازنده ارایه می دهد، از کرنل های دیگر استفاده کنید که گاه باعث افزایش بهره وری در گوشی، افزایش عمر باطری ، افزودن قابلیت هایی مانند Wi-Fi tethering روی گوشی هایی که از آن پشتیبانی نمی کنند ، سریع تر شارژ شدن گوشی و … می شوند.

 2 فلش کردن (نصب) رام کاستوم

می توانید به جای رام رسمی که شرکت سازنده ارایه می دهد، رام های کاستوم را نصب کنید که با تغییر در رام رسمی ساخته می شوند و توسعه دهندگانشان (مانند سیانوژن) سعی در افزایش بهینه سازی و رفع مشکلات کاربران و تغییرات ظاهری در آن دادند. حتی رام گوشی های دیگر را روی گوشی دیگری پورت و استفاده می کنند. (رام G3 برای گوشی G2)

 1 می توان گفت "گوشی من"

حال با روت شدن واقعا گوشی تحت فرمان شما است، حتی اگر مسلط به برنامه نویسی باشید می توانید خود تمام چیزی که می خواهید گوشی تان داشته باشد را اضافه یا تغییر دهید یا به سادگی از تغییرات دیگر توسعه دهنگان استفاده کنید.

 

برای تمام قابلیت های ذکر شده نرم افزار های مخصوصی وجود دارد که به تدریج در سایت قرار می گیرد

منبع : lifehacker.com
ترجمه  : IranMobile.ORG

 

 
Copyright © 2015 - 2023 IranMobile.org
با اشتراک گذاشتن مطالب سایت و ذکر منبع ما را یاری نمایید.